Решение на Пета задача от Камелия Пандаклиева

Обратно към всички решения

Към профила на Камелия Пандаклиева

Код

REPOSITORY = 'https://github.com/n-ruby/ruby-retrospective-2'
# Двадесет(почти) неща, които научих.
#
# 1. Езикът предлага много повече средства, отколкото знам. Преди да започна да
# пиша, чета.
# 2. Спрях (или поне се опитвам да спра) да 'уча' на принципа 'проба-грешка',
# води до плачевни резултати. Това, че програмата 'минава', е крайно недостатъчен тест.
# 3. Операторът ||=.
# 4. В повечето случаи лесно четим код за сметка на малко повече памет или време
# е за предпочитане пред обратното. Какво е четим код се научава, когато вече
# имаш представа от езика - така че имам още за учене.
# 5. Използвам инстанционните променливи не само в метода MyClass#initialize.
# 6. Един метод трябва да върши точно едно нещо - това означава точно едно. Ако
# работата му е да пренасочва към други методи според подадените аргументи, това
# трябва да бъде написано четимо.
# 7. my_enumerable.map(&:name) - в началото изобщо не ми беше ясно как работи
# това.
# 8. Правилата за писане на код са препоръки, които важат в по-голямата част от
# случаите, но не във всичките. Ако ги прилагам, без да мисля, понякога се
# оказва, че творя големи глупости.
# 9. Кодът е продукт, чийто първи потребител е създателят му. Методи, които
# улесняват разработката, са полезни, дори да не са необходими на следващите
# потребители.
# 10. Разликата (и общото) между class и module.
# 11. Какво е singleton class.
# 12. Регулярни изрази.
# 13. Интерполация на низове и регулярни изрази.
# 14. Тернарният оператор и if-else не са еквивалентни.
# 15. Тестовете са неразделна част от програмата.
# 16. Version control системите са полезни не само когато по даден проект работи
# повече от един човек.
# 17. Когато работя с регулярни изрази, мога да използвам позиционните
# променливи.

История (2 версии и 0 коментара)

Камелия обнови решението на 30.12.2012 22:50 (преди над 11 години)

+REPOSITORY = 'https://github.com/n-ruby/ruby-retrospective-2'
+
+Двадесет(почти) неща, които научих.
+
+1. Езикът предлага много повече средства, отколкото знам. Преди да започна да пиша, чета.
+2. Спрях (или поне се опитвам да спра) да 'уча' на принципа 'проба-грешка', води до плачевни резултати. Това, че програмата 'минава', е крайно недостатъчен тест.
+3. Операторът ||=.
+4. В повечето случаи лесно четим код за сметка на малко повече памет или време е за предпочитане пред обратното. Какво е четим код се научава, когато вече имаш представа от езика - така че имам още за учене.
+5. Използвам инстанционните променливи не само в метода MyClass#initialize.
+6. Един метод трябва да върши точно едно нещо - това означава точно едно. Ако работата му е да пренасочва към други методи според подадените аргументи, това трябва да бъде написано четимо.
+7. my_enumerable.map(&:name) - в началото изобщо не ми беше ясно как работи това.
+8. Правилата за писане на код са препоръки, които важат в по-голямата част от случаите, но не във всичките. Ако ги прилагам, без да мисля, понякога се оказва, че творя големи глупости.
+9. Кодът е продукт, чийто първи потребител е създателят му. Методи, които улесняват разработката, са полезни, дори да не са необходими на следващите потребители.
+10. Разликата (и общото) между class и module.
+11. Какво е singleton class.
+12. Регулярни изрази.
+13. Интерполация на низове и регулярни изрази.
+14. Тернарният оператор и if-else не са еквивалентни.
+15. Тестовете са неразделна част от програмата.
+16. Version control системите са полезни не само когато по даден проект работи повече от един човек.
+17. Когато работя с регулярни изрази, мога да използвам позиционните променливи.

Камелия обнови решението на 30.12.2012 23:15 (преди над 11 години)

REPOSITORY = 'https://github.com/n-ruby/ruby-retrospective-2'
-Двадесет(почти) неща, които научих.
-
+# Двадесет(почти) неща, които научих.
-1. Езикът предлага много повече средства, отколкото знам. Преди да започна да пиша, чета.
+#
-2. Спрях (или поне се опитвам да спра) да 'уча' на принципа 'проба-грешка', води до плачевни резултати. Това, че програмата 'минава', е крайно недостатъчен тест.
+# 1. Езикът предлага много повече средства, отколкото знам. Преди да започна да
-3. Операторът ||=.
+# пиша, чета.
-4. В повечето случаи лесно четим код за сметка на малко повече памет или време е за предпочитане пред обратното. Какво е четим код се научава, когато вече имаш представа от езика - така че имам още за учене.
+# 2. Спрях (или поне се опитвам да спра) да 'уча' на принципа 'проба-грешка',
-5. Използвам инстанционните променливи не само в метода MyClass#initialize.
+# води до плачевни резултати. Това, че програмата 'минава', е крайно недостатъчен тест.
-6. Един метод трябва да върши точно едно нещо - това означава точно едно. Ако работата му е да пренасочва към други методи според подадените аргументи, това трябва да бъде написано четимо.
+# 3. Операторът ||=.
-7. my_enumerable.map(&:name) - в началото изобщо не ми беше ясно как работи това.
+# 4. В повечето случаи лесно четим код за сметка на малко повече памет или време
-8. Правилата за писане на код са препоръки, които важат в по-голямата част от случаите, но не във всичките. Ако ги прилагам, без да мисля, понякога се оказва, че творя големи глупости.
+# е за предпочитане пред обратното. Какво е четим код се научава, когато вече
-9. Кодът е продукт, чийто първи потребител е създателят му. Методи, които улесняват разработката, са полезни, дори да не са необходими на следващите потребители.
+# имаш представа от езика - така че имам още за учене.
-10. Разликата (и общото) между class и module.
+# 5. Използвам инстанционните променливи не само в метода MyClass#initialize.
-11. Какво е singleton class.
+# 6. Един метод трябва да върши точно едно нещо - това означава точно едно. Ако
-12. Регулярни изрази.
+# работата му е да пренасочва към други методи според подадените аргументи, това
-13. Интерполация на низове и регулярни изрази.
+# трябва да бъде написано четимо.
-14. Тернарният оператор и if-else не са еквивалентни.
+# 7. my_enumerable.map(&:name) - в началото изобщо не ми беше ясно как работи
-15. Тестовете са неразделна част от програмата.
+# това.
-16. Version control системите са полезни не само когато по даден проект работи повече от един човек.
+# 8. Правилата за писане на код са препоръки, които важат в по-голямата част от
-17. Когато работя с регулярни изрази, мога да използвам позиционните променливи.
+# случаите, но не във всичките. Ако ги прилагам, без да мисля, понякога се
+# оказва, че творя големи глупости.
+# 9. Кодът е продукт, чийто първи потребител е създателят му. Методи, които
+# улесняват разработката, са полезни, дори да не са необходими на следващите
+# потребители.
+# 10. Разликата (и общото) между class и module.
+# 11. Какво е singleton class.
+# 12. Регулярни изрази.
+# 13. Интерполация на низове и регулярни изрази.
+# 14. Тернарният оператор и if-else не са еквивалентни.
+# 15. Тестовете са неразделна част от програмата.
+# 16. Version control системите са полезни не само когато по даден проект работи
+# повече от един човек.
+# 17. Когато работя с регулярни изрази, мога да използвам позиционните
+# променливи.